23 Mart 2012 Cuma


Ellerim Tombik Tombik
Ellerim tombik tombik 
Kirlenirse çok komik  
Kirli eller sevilmez, 
Güzelliği görülmez 
Saçlarım bakım ister 
Hele dişler,hele dişler 
Kirlenmesin kulaklar 
Uzamasın tırnaklar 
Çok koşup da terleme 
Soğuk sulardan içme 
Sonra hasta olursun 
Gidip doktor bulursun
Doktor gelir odana 
iğne yapar popona
Ay ay diye bağırma
Koşup anneni çağırma



Küçük Kardeş
Minicik minicik bir can gözleri mercan
Minicik minicik bir can, ben sana hayran
Küçük kardeş, küçük kardeş, can can can
Minik kardeş minik kardeş, can can can

Konuşmayı bilmezsin, yürümeyi bilmezsin,
Minik bana gel desem, gelmeyi bilmesin.
Küçük kardeş, küçük kardeş can can can
Minik kardeş minik kardeş, can can can

Ufacık tefecik başlı, gözleri yaşlı
Karacık kuracık tenli, yay gibi kaşlı
Küçük kardeş, küçük kardeş can can can
Minik kardeş minik kardeş, can can can
Oyunları bilmezsin, şakaları bilmezsin,
Minik bana gül desem, gülmeyi bilmezsin.
Küçük kardeş, küçük kardeş can can can
Minik kardeş minik kardeş, can can can

Cici Köpeğim
Hav Hav Hav !
Benim Cici Köpeğim
Hav Hav Hav!
Köyümü Bekle

Sana Kemik Vereyim
Gel Biraz Da Seveyim
Bekle Cici Köpeğim
Köyümü Bekle



Hav Hav Hav !
Benim Cici Köpeğim
Hav Hav Hav !
Evimi Bekle


Taştan sopadan Korkma
Yabanciyi Birakma
Havla saldir Hiç korkma
Evimi bekle



DA-Dİ-DA-Dİ

Otomobil kornası dat dat dat
Vapurun düdük sesi vup vup vup
Tren rayda gidiyor taka taka taka
Dür düt bak bir cankurtaran geliyor
Dadi dadi dadi dadii




MERDİVEN
Yukarıya çıkalım
Aşağıya inelim
Azıcık dinlenip
Bir daha deneyelim
Yukarısı re olsun
Aşağısı la olsun
Şimdi de seslerin hepsine
Bir ad konsun.
Re-mi-fa-sol-la-la-la
La-sol-fa-mi-re-re-re 


 

NASRETTİN HOCA
*Pembe pembe yanaklı, Pamuk şeker sakallı
İşte Nasrettin hoca geliyor nazlı nazlı-2*

*Hocanın yüzü güler, aklında bin bir hüner
Mizah dolu diliyle, topluma bir yön çizer -2*

O bir hayat bilgini,tatlı verir gerçeği
Sıcak kanlı özüyle,çağlar aşar sözleri

O dünyaca sevilir,sözü güzel eğilir
Efsanedir hocamız, dilden dile söylenir.

Hocanın yüzü güler, aklında bin bir hüner.
*Mizah dolu diliyle, topluma bir yön çizer-2*      


      
 CEVİZ ADAM

Ceviz adam şap şap şap
Burnu uzun lü lü lü
Kaşı keman gıy gıy gıy
Karnı davul güm güm güm
Saçı rüzgar vu vu vu
Bize güler kah kah kah
Bizden kaçar rap rap rap


ARKADAŞIM EŞEK

Kaç yıl oldu saymadım,köyden göçeli
Mevsimler geldi geçti görüşmeyeli
Hiç haber göndermedin o günden beri
Yoksa bana küstün mü unuttun mu beni
Dün yine seni andım gözlerim doldu
O tatlı günlerinin bir anı oldu
Ayrılık geldi başa katlanmak gerek
Seni çok çok özledim arkadaşım eşek
Arkadaşım eş
Arkadaşım şek
Arkadaşım eşek

BALIKLAR

Şaşıyorum ben size mini mini minicik balıklar
Hava buz gibi soğuk üşümezmisiniz balıklar
Balıklar balıklar balıklaaaaar
Balıklar balıklar balıklaaar
 

Eliniz yok ayağınız yok ne güzel yüzersiniz
Gözünüz hiç kapanmaz uyumazmısınız balıklar
Balıklar balıklar balıklaaaaar
Balıklar balıklar balıklaaar

Bir Aslan Miyav Dedi

Bir aslan miyav dedi
Minik fare kükredi
Fareden korktu kedi
Kedi pırr uçuverdi
Bir aslan miyav dedi
Minik fare kükredi
Fareden korktu kedi
Kedi pırr uçuverdi
Yalan mı?
Tuhaf mı?
Yoksa İnanmadın mı?


Meslekler
Demirciler demiri nasıl döverler ? İşte şöyle,işte böyle ding ding
Davulcular davula nasıl vururlar ?
İşte şöyle,işte böyle güm güm 
Oduncular baltayı nasıl vururlar?
İşte şöyle,işte böyle küt küt
Marangozlar çiviyi nasıl çakarlar?
İşte şöyle, işte böyle tak tak 
Boyacılar boyayı nasıl yaparlar ?
İşte şöyle, işte böyle çıp çıp
Kayıkçılar kayığı nasıl sürerler?
İşte şöyle,işte böyle fış fış 
Gitarcılar gitarı nasıl çalarlar?
İşte şöyle,işte böyle rang rang
Fırıncılar ekmeği nasıl yaparlar?
İşte şöyle, işte böyle çup çup





 

Renkler
Ben bir küçük ressamım, pembe sarı boyarım
Yeşil yeşil ormanlar, mavi mavi denizler
Truncudur portakal, gökte sarı güneş var.

Fırça,kalem ve kağıt olmazsa resim olmaz.
Renklerle oynamaktan hiçbir çocuk sıkılmaz(2)

Rengarenktir boyalar, lacivertler ve morlar.
Ağaçların gövdesi kahverengi olurlar.
Yaptığım resimlerde gece yıldızlar parlar.
En sevdiğim renklerse, kırmızıyla beyazdır.
Ay yıldızlı bayrağım kırmızıyla beyazdır(2)




KELEBEK

Sevimli mi sevimli uçuyor renkli renkli 
Dört yaprak kanatları,anteni iki telli
Boncuk boncuk gözleri,ipek tüylü bedeni
Ürkek şirin halleri dolaşır çiçekleri

Güzel renkli kelebek hoş benekli kelebek
Boncuk gözlü kelebek,minik yüzlü kelebek
Gözlerimle severim ömrü kısa bilirim 
Canım tutmak isterse hevesimi yenerim

Pek çoktur çeşitleri,balla süt içtikleri
Doğanın harikası binbir desen renkleri


Pır Pır Kelebek
Pır pır uçtum Yaprağa kondum
Yorulmuşum uyumuşum
Tıp tıp tıp tıp yağmur yağdı
Çok üşüdüm ıslanmışım
Birden güneş açtı
Vücudum ısındı
Hoopp ayağa kalktım
Kanatlarımı açtım
Pırpır pırpır pırpır pırpır
Salladım kanadımı
Renkli renkli çiçeklerde bak buldum dostlarımı



MEVSİMLER

Bir yılda tam dört mevsim,
Hepside ayrı resim,
Gel birlikte sayalım,
Takalım birer isim.

İlkbahar,yaz,sonbahar,
kış gelince kar yağar,
Haydi haydi evine,
Her tarafta soğuk var.

Kartal dağda uçuşur,
Bülbül dalda ötüşür.

Ovada kuzu meler,
Yazın her yer tutuşur.





Afacan Can Can

Babası dışarda çalışırken 
Annesi çamaşır yıkıyormuş
Bizim küçük afacan oynarken
Yaramazlık yapıyormuş
Afacan can,Afacan can(2)
afacan afacan can.
Çakmağı çakmış Kibriti yakmış
Yangın başlamış
İtfaiye çabucak gelmiş
Yangını çabucak söndürmüş 
Bizim küçük afacan çok korkmuş
Çok pişman olmuuş
Annesinden özür dilemiş
babasından özür dilemiş
Bizim afacana ders olmuş
Akıllanmış uslanmış
Afacan can,Afacan can
afacan afacan can.



Alfabeye İlk Adım
A a a
A harfidir benim adım
A a a

Alfabeye ilk adım
A a a

Anne, abla, Ali
A harfiyle başlar




Ambara Vurdum Bir Tekme
Ambara vurdum bir tekme bir tekme
Ambar kapısı açıldı açıldı
İncede boncuk saçıldı saçıldı
Limonuda söyle keserler keserler
Suyunuda böyle süzerler süzerler
Çamaşırıda böyle yıkarlar yıkarlar
Ütüyüde böyle yaparlar yaparlar
Saçınıda böyle örerler örerler



















        



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder