31 Mart 2012 Cumartesi

erken çocukluk ve ö.e.i ve kurumu sayfa:44(Öğretmenim Şevval Eda ve ben aynı özel eğitime gittik resimler aynı olabilir haberiniz olsun sonra yanlış anlamayın diye söyliyim dedim :) )

Tüm özürlülerin  mekânı fiziksel olarak kullanmaları için  mekânda aşağıdaki
yeterlikler olmalıdır:
1- Yeterli genişlik
2-Yeterli dönme alanı
3- Yeterli yükseklik
4-Yüzeylerin özellikleri
5-Yönlendirme ve uyarma için gerekli düzenlemeler
6-Estetik değerler (yaşamsal moral için)
Binanın yeri özel eğitim kurumlarının fiziksel  özelliklerinde önemli yer tutan bir 
özelliktir.
1-Özel eğitim kurumları çocukların kolayca ulaşabileceği bir yerde olmalıdır.
2- Binanın zemininde kayma (heyelan), sel ve nem olmamalıdır.
3-Binanın yakınında tehlikeli olabilecek çukurlar, uçurumlar olmamalıdır.
4- Binanın yeri trafikten uzakta olmalıdır ve gerekli trafik önlemleri alınmış 
olmalıdır.
5-Binanın çevresi, açık manzarası güzel, ferah; havalandırması kolay olmalıdır.
6-Binanın bulunduğu yerde fabrika, radyasyon serpintisi, kötü koku, hava gazı 
gibi zararlı gaz,  duman çıkaran ve çevredeki havayı bozan tesisler 
bulunmamalıdır.
7-Özel eğitim  alanı sessiz, sakin ve rahatsız olmadan yaşam sürdürebilmelerini 
sağlayacak şekilde gürültüden uzak olmalıdır.
8-Binanın çevresinde dere yatakları, kanallar, kuyular olmamalıdır.
9- Çevresinde sazlık, bataklık, mezarlıklar bulunmamalıdır.
10-Binanın yeri mümkünse park, bahçe, orman ve doğal alanlara yakın bir yerde 
olmalıdır (yeşil alanlar daha fazla temiz hava içerir).
















Yukarıdaki resimler Selahattin Korkmaz Eğitim Uygulama İş Merkez ine aittir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder