24 Mart 2012 Cumartesi

Müzik sayfa:26 araştırma

  • NİNNİ ÖRNEKLERİ
Hey develer develer
Peynirlidir pideler
Yedi yedi dedeler
Hani bize dediler
Oğluma uyku verdiler

 
Ninnilerin benim olsun
Uykularım senin olsun
Akan sular ömrün olsun
Ninni yavrum, kuzum ninni
  
 TEKERLEME ÖRNEKLERİ
PİTİ PİTİ
Ooooopiti piti
Kremanın sepeti
Terazi lastik jimnastik
Biz size geldik bitlendik
Hamama gittik temizlendik
Dik Dik Dİk
Son dersimiz matematik
conejosf6
ÜŞÜDÜM
Üşüdüm üşüdüm,daldan elma düşürdüm,
Elmamı yediler,bana cüce dediler
Cücelikten çıktım,ablama vardım,ablam hasta,çorbası tasta
alçık balçık sen bu oyundan çık.
  • Müzik albümü hazırlamada yararlanılacak kaynaklar:
    -Kitaplar
    -Dergiler
    -Televizyon
    -Bilgisayar
    -İnsanlar vb.
     
  • Tekerleme ve ninnilerin sosyo-kültürel hayata yansıması:
    Ninniler,
    çocuğun uzun ömürlü olması, nasibinin bol olması, nazar ve hastalıklardan korunması, bebeğin
    ağlamaması, uslu olması, çabuk büyümesi, gelin ya da damat olması dileği, çocuğun gelecekte mutlu
    olması dileklerini içeren doğaçlama söyleyişlerdir
    Tekerlemeler, çocuklara oyun ve masallar yoluyla dil alıştırması olurlar. Çocuğa öğretilmek istenen tekerleme çocuğun yaşına uygun olmalıdır. Bu terim çocukların oyun, tören, bayram gibi geleneksel
    etkinliklerin çeşitli alanlarında okudukları, söyledikleri küçük türküleri, basmakalıp sözleri temsil eder.

     

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder